Dizajn podľa celebrity

17. února 2008 v 18:54 |  →móda←
Chcete byť štýlová ako Paris? Za 88 dolárov si môžete kúpiť pár takých ultratenkých džínsov, že zastavia krvný obeh v nohách aj anorektičkám.
1/2008
Titul módne ikony väčšinou získali vďaka tomu, že ich obliekajú "tí druhí" - teda stylisti a najlepší svetoví návrhári. Najnovšie im však nestačí zaberať stoličky v prvých radoch na prestížnych prehliadkach, tlačia sa už aj do zákulisia - v úlohe dizajnérov. Myslia si, že navrhovať šaty dokážu aj ony.

Ešte sme si poriadne nezvykli na to, že zo speváčok sa stávajú herečky, z modeliek speváčky či spisovateľky a dnes sa už celebrity prezentujú okrem nových projektov, albumov či filmov aj vlastnými kolekciami a vôňami. Nie, zväčša nejde o rozvinutie ich novoobjaveného talentu, ale o skvelý marketingový ťah, pretože "celebrity dizajn" je:
a) zlatá baňa,
b) ďalší spôsob, ako sa zviditeľniť,
c) skvelá príležitosť, ako si predĺžiť životnosť - ako napr. Victoria Beckham či Elizabeth Hurley.

GWEN STEFANI SI NAVRHOVALA KOSTÝMY EŠTE PREDTÝM, AKO BOLI NO DOUBT ZNÁMI AJ ZA HRANICAMI ORANGE COUNTY A JEJ ŠTÝLOVÉ OBLEČENIE A TOPÁNKY MÔŽETE NÁJSŤ POD ZNAČKOU L.A.M.B. Skutočný talent verzus biznis

Celebritám sa najčastejšie vyčíta, že hoci predávajú oblečenie pod svojím menom, na jeho tvorbe sa nijako inak nezúčastňujú. Našťastie medzi kopou kvázidizajnérov s diskutabilným vkusom, či skôr nevkusom, sa nájde aj zopár výnimiek, ktorých šaty by ste neprehliadli, ani keby neboli podpísané známym menom. Pozitívne kritiky dostáva hlavne Timberlakova značka William Rast či Gwen Stefani, ktorá si navrhovala kostýmy ešte predtým, ako boli No Doubt známi aj za hranicami Orange County. Okrem svojho tradičného štýlu, ktorý je mixom punku, 40. rokov, Hello Kitty a kalifornskej plážovej krásky, zaujala aj kolekciou Harajuku Lovers, inšpirovanou bláznivou módou mestskej časti Harajuku v Tokiu (www.harajukulovers. com a www.l-a-m-b.com).

V jednote je sila a v prípade dvoch kamarátok, ktoré nachodili viac kilometrov po svetových módnych mólach ako po chodníku, bývalých modeliek Milly Jovovich a Carmen Hawk, to platí dvojnásobne. Pri pohľade na ich modely by ste chceli vlastniť každý kúsok, alebo aspoň každý druhý, a je vám jasné, že toto duo vie, čo ženám pristane (www.jovovich-hawk.com).

Ani pre speváka skupiny Black Eyed Peas, Will.i.ama nie je dizajn len výstrelkom z roztopaše. Pred rokmi ho skutočne vyštudoval a momentálne pripravuje kolekciu džínsov pre Antik Denim. "Produkujem a píšem si vlastnú hudbu a tú istú kreativitu, fantáziu a energiu vkladám do svojich návrhov oblečenia. V hudbe rád zlučujem rôzne žánre, v móde chcem zlúčiť rôzne éry a štýly," vysvetľuje. Tak sa dajme prekvapiť.

SARAH JESSICA PARKER PREDSTAVUJE VECI, „KTORÉ BY SAMA NENOSILA”, POD ZNAČKOU BITTEN Vodu kážu, víno pijú?

Zatiaľ čo Kate Moss sa dušuje, že jej kolekcia v anglickom Topshope je kópiou jej šatníka (takže ak nenosíte veľkosť XXS, škoda tam merať cestu), Sarah Jessica Parker o svojej značke Bitten vyhlasuje, že nič z nej by si sama neobliekla - je určená pre obyčajné ženy. Áno, chce sa zapáčiť masám, preto všetko dostanete za babku, no tak to potom aj vyzerá. Je to také zlé, že niektoré jej kombinácie nazvala kritika módnou schizofréniou. (Zrejme sa inšpirovala svojou postavou Carrie zo seriálu Sex v meste, ktorej sa tiež podarilo párkrát poriadne "dohabať"). Takže ktovie, či obyčajná žena pri pohľade na jej kolekciu nevykríkne: "Radšej budem chodiť nahá, ako nosiť Bitten! (alebo inú nepodarenú značku obalenú hviezdnym menom).

Dvojičky Olsenové síce tvrdia, že každý jeden kus zo svojej kolekcie osobne odskúšali a "sú to veci, ktoré by samy nosili", pravda však je, že ich lacná značka predávaná v obchodnej sieti Wall-Mart (ako u nás Tesco) má veľmi ďaleko od dizajnérskych kúskov ako Chanel, ktoré v skutočnosti nosia.

DIZAJNÉRSKE DUO, BÝVALÉ MODELKY MILLA JOVOVICH A CARMEN HAWK Sú nové talenty v ohrození?

"Nie," tvrdia módni kritici, "keď ste dobrý, tak ste dobrý." Celebrity majú síce obrovskú výhodu v tom, že si nemusia budovať meno, ale tak ako iní dizajnéri aj ony si musia vytvoriť rešpekt a získať dôveryhodnosť. Stálice a etablované módne značky to neohrozuje vôbec, pretože hlavnou cieľovou skupinou celebrít sú aj tak najmä ich fanúšikovia. Tí sú špecifickou skupinou práve v tom, že sú posadnutí ich štýlom. Kúsky, v ktorých celebrity vidia v televízii či v časopise, idú okamžite na dračku. Tak prečo by robili reklamu niekomu inému, keď ju môžu robiť sebe? Vynikajúcu marketingovú stratégiu zvolila napr. Gwen Stefani. Svoj album aj odevnú značku nazvala rovnako - L.A.M.B. Zabila dve muchy jednou ranou - mohla ich propagovať naraz.

Ani Paris Hilton nemá problém s reklamou - ak nie je vo väzení,ukazuje sa v médiách. Ak chcete byť štýlová ako ona, za 88 dolárov si môžete kúpiť pár takých ultratenkých džínsov, že zastavia krvný obeh v nohách aj anorektičkám (v presne v takých odchádzala minulý rok z väzenia). Pod jej značkou nájdete aj šatku do vlasov, v ktorej sa usmieva na stránkach časopisov ako Barbie, no vy v nej budete vyzerať ako "Minie Mouse".

WILL-I-AM UŽ ČOSKORO NAVRHNE „SUPER RIFLE” Päť minút slávy alebo dlhšie?

Značkám celebrít znalci trhu nepredpovedajú dlhú životnosť a podľa marketingovej skupiny NPD väčšina neprežije dlhšie ako dva roky. Presne taký osud postihol aj Eminema. Vypredáva možno koncertné sály, no jeho Shady Ltd., ktorú uviedol pred štyrmi rokmi, dnes leží takmer nedotknutá na pultoch. Iné značky vydržia len vďaka tomu, že za nimi stojí silná osobnosť. Napríklad taký Puff Diddy to so svojou značkou Sean John ťahá už desiaty rok, no pri všetkej úcte je len ďalším dôkazom toho, že ak má vaše meno správny cveng, môžete zarobiť milióny aj so svojím vkusom-nevkusom. Podľa Uche Okonkwo, autorky knižky Luxusné značky a celebrity, zárukou úspechu je vybudovať si dôveryhodnosť značky. "Celebrity musia ukázať, že sú zorientované v módnej brandži, majú talent a pretrvajú len tie značky, ktoré sú založené na osobitom štýle danej celebrity, pretože aj ony musia bojovať o prežitie v konkurencii. A najlepšie vyjadria dôveru k značke tým, že ju samy nosia."

Elizabeth Hurley vytvára plážové oblečenie pre ženy, ktoré podstúpili operáciu rakoviny prsníka. Herečkina stará mama na túto diagnózu zomrela. Začiatok zániku?

Obchodníci sa zhodujú na tom, že každá novinka sa okuká a tak je to aj so značkami celebrít. Pred niekoľkými rokmi sa klienti nevedeli dočkať, kedy sa dostane avizovaná značka celebrity do predaja, dnes ich to už necháva zväčša chladných, pretože pochybujú, že za ňou stoja skutočné dizajnérske osobnosti. Inými slovami, ak nie ste fanatický fanúšik, nezáleží na tom, kto produkt vyrobil, no musí byť skutočne dobrý. Podobná otupenosť ľudí voči celebritám sa už odrazila v parfumovom dizajne, kde každá hviezda od Britney Spears po Beckhama má vlastnú vôňu, no máloktorým sa skutočne darí. Napríklad Naomi Campbell uviedla na trh viacero vôní, ktoré ako prišli, tak aj odišli. Nikdy sa jej nepodarilo namiešať ten správny mix, ktorý by skutočne zaujal. Jej posledný Naomagic sa z Ameriky ani nedostal na európsky trh.

JUSTINOVA ZNAČKA WILLIAM RAST Mať vlastnú značku je dnes in, preto módni návrhári vyrástli ako huby po daždi medzi:

speváčkami: Gwen Stefani (značky L.A.M.B a Harajuku lovers), Beyoncé (House of Dereon), Madonna a Kylie Minogue (kolekcie pre H&M), Victoria Beckham (džínsy pre Rock&Republic a značka DVB style), Jessica Simpson (topánky a kovbojské čižmy - JS by Jessica Simpson), Jennifer Lopez (značky Jlo a Sweetface), Paula Abdul (značka New Innergy)…
tínedžerskými hviezdičkami: Dvojičky Olsenové (značka Mary-Kate&Ashley pre Wall-Mart), Kelly Osbourne (Stilettos), Hilary Duff (Stuff by Duff)...
bývalými modelkami či herečkami: Kate Moss (kolekcia pre anglický Topshop), Elle McPherson (spodná bielizeň pre McPherson Intimates), Milla Jovovich a Carmen Hawk (Jovovich-Hawk), Christy Turlington (jogové oblečenie pre Pumu), Elizabeth Hurley (plážové oblečenie), Pamela Anderson (doplnky), Jessica Alba (oblečenie pre deti)…
hudobníkmi: Will.i.am (z Black Eyed Peas pre Antik Denim), Justin Timberlake (William Rast), Bono (Edun)…
rapermi: Puff Diddy (pod značkou Sean John), Eminem (ako Shady LTD), Jay-Z (ako Rocaweart), 50 Cent (ako G Unit), Pharrell Williams (ako Billionaire Boys Club and Ice Cream Footwear), Snoop Dogg (ako SDC), Missy Elliott (kolekcia pre Adidas), Eve (pod značkou Fetish)...
DIANA MRÁZIKOVÁ, LOS ANGELES:
FOTO: PROFIMEDIA.CZ, ISIFA

Zdroj: Eva
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.